Ból pleców: 4 domowe sposoby na złagodzenie bólu po wysiłku

Ból pleców to jedna z najczęściej występujących dolegliwości po wysiłku fizycznym. Istnieje wiele różnych naturalnych środków łagodzących ból pleców, które spokojnie mogą pomóc w ograniczeniu przyjmowania niekorzystnych dla organizmu leków. Które z nich można uznać za najbardziej skuteczne?

Kąpiel w ciepłej wodzie

Nie od dziś wiadomo, że woda może mieć zbawienny wpływ na ludzkie ciało - może również pomóc w uśmierzeniu bólu. Jeśli nie mamy możliwości, czasu lub chęci na zapisanie się na zajęcia z gimnastyki wodnej czy odwiedzenie basenu do hydroterapii, możemy skorzystać z najprostszej opcji, czyli kąpieli w wannie lub zrobienia ciepłych okładów. 

Podczas kąpieli można zastosować sól mającą właściwości odprężające i kojące. Efekt kojący można zwiększyć poprzez włożenie do wanny gumowej piłki o wielkości piłeczki do tenisa, a następnie wykonanie nią masażu pleców. W tym celu wystarczy położyć ją na obolałej części, a następnie przesuwać z boku na bok. 

Stretching, czyli ćwiczenia rozciągające mięśnie kręgosłupa

Aby zmniejszyć ból pleców, można wykonać proste ćwiczenia rozciągające. Za jedne z najpopularniejsze z nich uznaje się:

  • Dotykanie palców stóp;
  • Pozycja kota - trzymając się za kolana należy powoli wygiąć plecy w łuk, a następnie opuścić je w kierunku podłogi;
  • Pozycja kobry - leżąc na brzuchu z dłońmi skierowanymi w dół obok barków, osoba ćwicząca delikatnie unosi klatkę piersiową do góry w taki sposób, aby czubek głowy skierowany był w stronę sufitu;
  • Pozycja dziecka - siedząc na piętach z kolanami rozstawionymi na szerokość bioder, osoba ćwicząca pochyla się do przodu, kładzie głowę na podłodze, a następnie wyciąga ręce przed głowę.

 

Masaż pleców z zastosowaniem kremu lub maści leczniczej

Delikatny masaż obolałych mięśni to jeden z najskuteczniejszych sposobów na ich rozluźnienie, a tym samym - złagodzenie bólu. Zastosowanie podczas niego kremu lub maści leczniczej może wzmocnić efekt. Dobrym wyborem są produkty z arniki, które są dość skuteczne, a ryzyko wystąpienia skutków ubocznych jest niewielkie. Jest ona dostępna w wielu sklepach i aptekach. W Internecie jest ona dostępna m.in. w Wapteka.pl.

Wyżej wspomniany masaż nie musi zostać wykonany przez profesjonalistę - wystarczy, że poprosimy o niego partnera lub inną bliską osobę.

Redukcja stresu - na spięte plecy

Stres może wywoływać napięcie mięśni i bolesne skurcze, także w plecach. Żeby się go pozbyć, warto spróbować technik antystresowych, między innymi medytacji, wykonania głębokich wdechów i wydechów, progresywnej relaksacji mięśni (polega ona na napinaniu i rozluźnianiu mięśni ciała, koncentrując się tylko na jednej grupie mięśniowej) czy jogi. 

 

Kiedy w bólu pleców skonsultować się z lekarzem?

Są to jedynie niektóre z domowych sposobów na złagodzenie bólu po wysiłku fizycznym. Mimo że jest to powszechnie znana dolegliwość, którą często można skutecznie leczyć domowymi sposobami, w przypadku silnego lub przewlekłego bólu należy skonsultować się z lekarzem. Może zalecić on wówczas zastosowanie konkretnych leków, fizykoterapię lub inną metodę leczenia, która będzie najbardziej odpowiednia dla pacjenta. Podczas wizyty należy również wspomnieć, jakie sposoby na złagodzenie bólu pleców zostały już zastosowane.

Zainteresował cię ten artykuł i chcesz poznać więcej porad dotyczących domowych sposób na złagodzenie bólu po wysiłku fizycznym? Przeczytaj je na blogu Wapteka.pl!

Artykuł partnera
Udostępnij:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.