Prosto znaczy skutecznie, czyli wszystko o microcopy w UX writingu

W największych, a zarazem najlepszych firmach na świecie od dawna stworzone jest stanowisko UX writer. Okazuje się bowiem, że UX writing to coś, co pozwala osiągnąć sukces sprzedażowy. Wpływa bowiem na jakość przekazu i komunikacji na linii firma – klient. Wyjaśniając ten termin, należy wskazać, że jest to po prostu projektowanie tych treści, z którymi użytkownik będzie stykał się wówczas, gdy skorzysta z tego, co mu oferujemy. Może to być oczywiście strona www, aplikacja, ale również oprogramowanie. To właśnie treści kierowane do użytkowników wpływają na to, czy uda się osiągnąć sukces sprzedażowy.

Na czym może koncentrować się UX writing?

UX writing to działania koncentrujące się na wszystkich treściach, jakie znajdują się na danej stronie. Wiele osób jest przekonanych, że liczą się te jedynie najdłuższe, a do krótkich komunikatów można podchodzić bardziej po macoszemu. Tymczasem okazuje się, że dla osiągnięcia sukcesu ważne jest tak naprawdę wszystko. UX writing może więc zajmować się:

  • komentarzami;
  • krótkimi instrukcjami;
  • hasłami.

Słowem wszystkim, z czym potencjalny klient zetknie się, wchodząc na Twoją stronę. Warto w tym miejscu dodać, że bardzo często UX writing stosowany jest razem z pojęciem microcopy, które tyczy się właśnie tych drobnych komunikatów.

Jakich błędów pozwala uniknąć UX writing?

Decydując się na UX writing, można uniknąć szeregu błędów, które skutecznie zniechęcają klientów do korzystania z naszej strony. Przede wszystkim za sprawą działań z tego zakresu język na stronie będzie dopasowany do użytkownika. Bardzo ważne jest, aby stosować terminy i pojęcia, które będą zrozumiałe dla grupy potencjalnych odbiorców. Warto wystrzegać się sztywnego języka. Świetnie sprawdzają się komunikaty typu call to action, które zachęcają użytkowników do podjęcia konkretnego działania. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się krótkie, proste komunikaty niż te rozbudowane i skomplikowane. Ważne, aby na stronie zamieszczać takie informacje, których użytkownicy po prostu poszukują.

Dlaczego komunikaty są tak ważne?

UX writing ma na celu przede wszystkim poprawę doświadczeń użytkownika. Jeśli będą one pozytywne, będą wzbudzać przyjemne emocje, to użytkownik chętnie kupi produkt bądź skorzysta z usługi. Większe jest również prawdopodobieństwo, że do Ciebie wróci. Wszystko to przekłada się oczywiście na potencjalne zyski. Microcopy to sposób na to, aby uniknąć błędów, a także na usunięcie tych, które już się pojawiły. Prosty język doskonale wspiera markę, jest zrozumiały do użytkownika i naprawdę do niego dociera.

Jeśli chcesz osiągnąć sukces, prowadząc sklep internetowy bądź sprzedając aplikację, musisz pamiętać o szeregu istotnych rzeczy. Obecnie bardzo duży nacisk kładzie się na projektowanie doświadczeń użytkownika. Chodzi o to, aby wrażenia towarzyszące korzystaniu z danego produktu były przyjemne. UX writing to jeden z działów projektowania zorientowanego na użytkownika. Jego rola nieustannie rośnie. Obecnie coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie może przynieść korzystanie z UX writingu.

Artykuł partnera
Udostępnij:
Oceń:

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

sektor
21.04.2023, 10:26
sektor
Jakie macie podejście do takich tematów - https://www.teleaudyt.pl/microsoft-365/ ? Czy Waszym zdaniem warto? Jak to planować, czy to optymalne rozwiązanie, biorąc pod uwagę cenę i możliwości?