Edukacja z Tomciem Brygadzistą
Spotkanie w Szkole Podstawowej nr 3 odbyło się w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej Skanska „Bezpieczni w pobliżu budowy”. Skanska, która jest wykonawcą budowy mostu na rzece Pasłęka w ciągu ulic PCK-Przemysłowa w Braniewie, przeprowadza ją od 8 lat w szkołach zlokalizowanych w pobliżu jej placów budów.
400 uczniów z Braniewa już wie jak poruszać się po drodze
Bajkowi bohaterowie przedstawienia – Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia uczyli najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy. Niecodzienną lekcję bezpieczeństwa odbyło blisko 400 uczniów. Na koniec spotkania wszyscy otrzymali opaski odblaskowe. Dzięki nim będą bardziej widoczni i zdecydowanie bardziej bezpieczni!
Troszczymy się o życie
Zdrowie i życie ludzkie to priorytet dla Skanska. Promujemy bezpieczną pracę i nie akceptujemy zaniedbań w obszarze BHP. Duży nacisk kładziemy także na zdrowie i życie osób mogących znaleźć się pobliżu inwestycji. W tej grupie są m.in. dzieci, które idąc do szkoły mijają budowę i które często chętnie weszłyby na plac, by zaspokoić swoją ciekawość. W trosce o nich prowadzimy edukację w placówkach znajdujących się w sąsiedztwie budów. Od 2008 roku uczymy i wyposażamy najmłodszych w elementy odblaskowe. Przez te 8 lat, w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział ponad 122 tys. dzieci.
Według danych Komendy Głównej Policji w 2015 r. miało miejsce 32 967 wypadków drogowych, w których 48 dzieci w wieku 7-14 lat poniosło śmierć, a 2 195 odniosło obrażenia. Najczęstsze przyczyny wypadków to: nieostrożne wejście na jezdnię, przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym oraz wejście na jezdnię na czerwonym świetle.
Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy.
- Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Anna Strożek, lokalny koordynator kampanii, Skanska. - W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych zwiększających ilość widocznych dzieci poruszających się po zmierzchu. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję. - To, że w porównaniu z 2014 rokiem zmalała liczba wypadków z udziałem dzieci o ponad 2 tysiące, dla nas - organizatora akcji, jest bardzo ważnym sygnałem i potwierdzeniem, że nasze działania przynoszą realne efekty – dodaje Anna Strożek.
31 sierpnia 2014 r. weszła w życie nowelizacja „Prawa o ruchu drogowym”, zgodnie z którą „Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu, poza obszarem zabudowanym jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku”.
(rozdział II, „Ruch pieszych”, pkt. 4a).
A jak to widzicie - http://www.harveker.com.pl/ Takie szkolenia powinno się robić na zewnątrz, czy jednak mieć kogoś w firmie? W sensie od BHP?