Miasto dostanie 3 mln zł na remont wieży bramnej

fot. redakcja
Wieża bramna zamku biskupiego w Braniewie doczeka się gruntownej renowacji. Miasto otrzyma na ten cel dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2014-2020.

Ponad 3 mln zł unijnego dofinansowania otrzyma braniewski samorząd na generalny remont wieży bramnej oraz zagospodarowanie terenu wokół zabytku. Początkowo braniewski projekt uplasował się na 9 miejscu i znalazł się poza limitem środków dostępnych w konkursie. Jednak ostatecznie dofinansowanie zostało przyznane.  

 

- Brakuje mi słów do opisania radości, którą w tej chwili czuję! Mamy to!!! Projekt pn.: "Nowe życie wieży bramnej zamku biskupiego w Braniewie“ otrzymał dofinansowanie w ramach RPO Warmia i Mazury 2014-2020, poddziałania 6.1.1 Dziedzictwo kulturowe. Łączna wartość projektu: 3 559 481,86 zł z czego dofinansowanie to 3 025 559,58 zł - poinformowała na portalu społecznościowym burmistrz Braniewa Monika Trzcińska.

 

Projekt renowacji obejmuje gruntowny remont Wieży Bramnej Zamku Biskupiego wraz z zagospodarowaniem terenu wokół budynku oraz prace remontowe murów obronnych przy ul. Kromera. Po modernizacji miasto planuje przenieść do wieży punkt informacji turystycznej. Na najwyższej kondygnacji zostanie zbudowany taras widokowy, z którego będą mogli korzystać mieszkańcy i turyści.

Redakcja TVBraniewo24
Wieża bramna XIII-wiecznego zamku biskupiego
— Redakcja TVBraniewo24

Zdjęcia (13)

Udostępnij:
Oceń:

Komentarze (22)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

wrrr
23.10.2017, 14:00
wrrr
To się wieża doczekała po ponad 700- latach! Ma dokładnie tyle lat co samo Braniewo. Przetrwała Krzyżaków, Polaków, Prusaków, Sowietów w 1945r o komunistów. Więc miała się teraz zawalić? Do krytykantów, których jak zwykle nigdy nie brakuje- nawet nie wiecie co macie w Braniewie i nie wiecie nic o historii. I najważniejsze inni skorzystali z unijnych środków na podobne zabytkowe obiekty. Pewnie ci sami co teraz krytykują pisaliby, że nie wykorzystano szansy na ratowanie zabytku. itp.itd.
mops
19.10.2017, 10:51
mops
wyremontujcie Belweder ludzie ktorzy tam mieszkaja juz maja dosc!!!!!!!!!!!!
Ania
17.10.2017, 22:57
Ania
Zgodzę się nasz stadion to porażka dajmy ba to stadion w pasleku bądź Lidzbarku to jest klasa a u nas masakra u nas niemotą sobie poradzić ze studzienkami dziurawymi po kolana ba Kościuszki i królewieckiej czy latarniami na przejściach dla pieszych ale 3 miliony w wierze można masakra
Bolo
17.10.2017, 22:52
Bolo
Remont jakiej wieży i komu i na co? Zapytam pani burmistrz wydajecie 3 banki na jakaś ruinę a zamiast na jakieś sensowne rzeczy np stadion a raczej ruina nie można choć by na to brak reakcji tyle przegranych meczów może pani burmistrz to na rękę ze nasza drużyna spadnie? Stadnina koni bądź park w koło niej na to bum poświecił 3 banki a nie na jakaś zakichana wierze ludzie co za paranoja!
Mieszkaniec Braniewa
18.10.2017, 8:33
Mieszkaniec Braniewa
Te "3 bańki" jak napisałeś nie idą z kasy miasta, a zostały miastu Braniewu podarowane przez Unię Europejską na wyremontowanie najstarszego zabytku na Warmii, a nie jak napisałeś "zakichana wierze" (no i mógłbyś się zdecydować, czy piszesz o "wierze" czy "wieże"?)! Zgodzę się z Tobą, że stadion miejski należałoby wyremontować. I tutaj też trzeba poszukać dofinansowania z Unii (dopóki jeszcze w niej jesteśmy!).
do mieszkańca braniewa
20.10.2017, 14:15
do mieszkańca braniewa
następne wyrzucone w błoto fundusze jak np. przystań,nawet unijne pieniądze powinny być przemyślanie wydane
Kaszanka
18.10.2017, 21:01
Kaszanka
Podarowane? Rozumiem, że UE według Ciebie to taki św. Mikołaj z workiem pieniędzy , który obdarowuje grzeczne państwa. A w tym worku skąd ma pieniążki? Po prostu ma, po co wnikać.
Mieszkaniec Braniewa
19.10.2017, 9:04
Mieszkaniec Braniewa
Oj widać jak bolą te pieniądze z Unii płynące do Polski. Strasznie bolą. Skoro aż tak bardzo, to po co są brane, skoro Unia to zło wcielone?
Kaszanka
19.10.2017, 9:50
Kaszanka
Żeby coś dostać najpierw trzeba włożyć do wspólnego wora. A potem jak debil się cieszyć , że ktoś łaskawie dał Ci własne pieniądze i jeszcze nakazał na co masz wydać.
Mieszkaniec Braniewa
19.10.2017, 10:29
Mieszkaniec Braniewa
Całe szczęście, że jeszcze do tego "wspólnego wora" dużo mniej wpłacamy, niż z niego bierzemy. I dzieje się tak już bez mała 13 lat. Tylko debil może nie wiedzieć korzyści z tego płynących dla polskiej gospodarki.
Kaszanka
19.10.2017, 11:46
Kaszanka
Tylko debil widzi puste statystyki wpłat i wypłat a nie widzi pobocznych minusów z tego płynących.
Mieszkaniec Braniewa
19.10.2017, 13:18
Mieszkaniec Braniewa
To się w końcu zdecyduj czy chodzi ci o kasę czy "poboczne minusy"? Bo jedynie dla debila one istnieją, a niewidoczne jest dla niego to co chociażby dzieje się na bocznicy i rampie kolejowej w Braniewie.
Kaszanka
19.10.2017, 13:29
Kaszanka
A co ma piernik do wiatraka? Piszesz o korzyściach płynących dla polskiej gospodarki a nie piszesz o minusach. Budowa basenu, niepotrzebnej przystani, teraz remont wieży, to według Ciebie pobudza lokalną gospodarkę. W swoim budżecie domowym też wychodzisz z założenia, że najpierw przeznaczasz pieniądze na zabawę i rekreację a potem na opłaty i obowiązki? To jest dopiero idiotyzm. Inwestycje, które przynoszą tylko kolejne stałe wydatki dla miasta.
Mieszkaniec Braniewa
20.10.2017, 8:42
Mieszkaniec Braniewa
Oj wiele ma "ten "piernik do wiatraka". Oj wiele. Ale lepiej na ten temat milczeć i cały czas udawać, że problemu nie ma. Co do budowy basenu to przypominam ci, że nie raz pisałem na ten temat jeszcze wtedy, kiedy wszyscy zachwycali się tą inwestycją w Braniewie. a ja cały czas twierdziłem, że są ważniejsze sprawy, choćby budowa drugiego mostu. I przypominam ci, że wylała się na mnie wtedy fala hejtu. Jeżeli chodzi o utrzymanie basenu, a w szczególności jego dotowanie przez miasto, to sam wiesz jak wiele w tej materii zależy od zarządzającego tym obiektem. W kwestii dotacji przez samorząd obiektu, który nie jest jego własnością wypowiadałem się również w komentarzu po przedostatniej sesji rady powiatu. Poczytaj to sobie. Sprawa wieży bramnej zamku biskupiego była i jest jak najbardziej paląca. To jest przecież najstarszy zabytek na Warmii i czym jak nie takimi perełkami można przyciągnąć turystów do naszego miasta? Do tego dodałbym jeszcze Kolej Nadzalewową, której potencjał turystyczny dla naszego miasta jest przecież bardzo duży. Wykorzystanie funduszy unijnych, na których wydatkowanie mamy wpływ, zależy od nas samych.Można je wydać jak słusznie piszesz, "na zabawę", ale można też za to pobudować tysiące kilometrów dróg szybkiego ruch i autostrad, bądź zakupić tak potrzebny wóz strażacki czy samochód specjalistyczny do wodociągów. Wszystko zależało i cały czas zależy od nas, a nie Unii, jak wydajemy pieniądze z funduszy unijnych. I całe szczęście, że jeszcze cały czas więcej z Unii dostajemy, niż do niej wpłacamy.
Kaszanka
20.10.2017, 11:03
Kaszanka
Powtarzanie jak mantra , że wiecej dostajemy niż wkładamy. Jak dasz dla wujka 500 złotych, on Ci odda 1000 złotych, a w międzyczasie jego kumple okradną Ci dom na 5000 złotych, to też powiesz, że narazie jest ok bo zyskujesz? I cały czas te przekonanie, że narazie my sami decydujemy na co mają być wykorzystane środki unijne. Od tylu lat czcza gadka w szkołach o pieknych ideach Szumana i pieknej Europie. Proponuje poczytać o prawdziwym prekursorze UE , ktorego imie i nazwisko wisi nad wejściem do parlamentu europejskiego, któremu skrzetnie przywódcy starej unii składają kwiatki na grobie. Zamieniono sierp i młot na żółte gwiazdki na niebieskim tle. Chcecie turystów w Braniewie, ja bym wolał by miejscowi nie wyjeżdżali. Miasto zombie. Emerytów, mundurowych. Ciekaw jestem jakby wypadł spis powszechny w Braniewie. Brak młodych ludzi, perpektyw, nadziei, pomysłów ale wieżę sobie wyremontujemy. Kretynizm.
Mieszkaniec Braniewa
20.10.2017, 19:27
Mieszkaniec Braniewa
Kretynizmem do kwadratu nazwałbym to twoje porównanie Unii do kumpli wujka okradającego nasz dom, no chyba, że piszesz o wiadomym wujku, to wtedy się z tobą zgodzę. Jeżeli faktycznie nie dostrzegasz ,przez te wszystkie lata, korzyści dla Polski z płynących z członkostwa w Unii Europejskiej i porównujesz naszą przynależność do Unii jak to napisałeś do "zamiany sierpa i młota na żółte gwiazdki na niebieskim tle", to już nie jest kretynizm do kwadratu a po prostu czysty idiotyzm. Jeżeli "byś wolał, żeby miejscowi nie wyjeżdżali" to pokaż mi na to receptę skoro turystyka jest dla ciebie "be"? Co do kretynizmów, debilizmów i idiotyzmów (widać lubisz używać tych słów) to jakim słowem określisz wycięcie Małego Ruchu Granicznego z Rosją i jednoczesny import milionów ton węgla, przy likwidowaniu polskich kopalń? Piszę to oczywiście również w kontekście "braku perspektyw młodych ludzi" wyjeżdżających z Braniewa. Mam jednak nadzieję, że uda ci się (oczywiście bez debilizmów, idiotyzmów i kretynizmów) pokazać na co cię stać. Stań do wyborów na burmistrza już za rok i przedstaw Mieszkańcom Braniewa receptę na rozwój miasta! No chyba, że wolisz zrobić to już teraz w tych komentarzach.
Kaszanka
20.10.2017, 21:28
Kaszanka
Problem w tym, że klapki jakie masz na oczach nie pozwalają Ci obiektywnie ocenić plusów i minusów. A może ich poprostu nie chcesz widzieć. Co do polskich kopalń to mam Ci przypomnieć jaka instytucja forsuje pakiet klimatyczny? Rozumiem, że według Ciebie likwidacja kopalń na południu ma wpływ na brak pracy w Braniewie i odpływ młodych ludzi. Co do Małego Ruchu to już uderzasz w Pis a to nie moja bajka, zresztą jak i PO. Jedynym ratunkiem dla Braniewa jest ściągnięcie inwestorów, którzy beda tworzyc miejsca pracy. Czy przez te lata były jakiekolwiek próby? Ograniczenie się do promowania i głosowania w konkursie nivea na plac zabaw, to wszystko na co stać włodarze miasta. Mieszkam tu od urodzenia, ale po nowym roku z żoną i dziećmi się wyprowadzamy. Wybierzcie sobie na burmistrza nauczyciela w-f z rady miasta. Przecież wykształcenie=mądrość.
Mieszkaniec Braniewa
21.10.2017, 12:19
Mieszkaniec Braniewa
Otóż zapewniam Cię, że doskonale widzę „plusy i minusy” naszego członkostwa w Unii Europejskiej. W przeciwieństwie do Ciebie, który widzisz nie tylko „minusy”, ale wręcz nasze zniewolenie przez Unię. Dla Twojej informacji głosowałem w referendum przeciwko wstąpieniu Polski do Unii, ponieważ ostrzegałem, że staniemy się dla niej wielkim rynkiem zbytu i nie wierzyłem w ilość środków, które Unia zamierzała nam przekazać. Tym bardziej, że wtedy kończyłem właśnie podyplomówkę z Integracji Europejskiej i zdawałem sobie sprawę, że w wielu kwestiach idziemy od razu na zbyt duże ustępstwa w negocjacjach akcesyjnych. Jeżeli dla Ciebie likwidacja Małego Ruch Granicznego „to nie Twoja bajka” i „uderzenie w PIS”, które nie ma wpływu na ilość miejsc pracy w Braniewie, to proponuję abyś udał się na spacer po naszym mieście. Porozmawiaj sobie ze sklepikarzami na rynku, z ludźmi pracującymi we wszystkich centrach handlowych, które powstały na Królewieckiej w czasach funkcjonowania MRG. Wreszcie idź do właścicieli dwóch największych w Braniewie samochodowych warsztatów i sklepów, wejdź do braniewskich aptek, barów, restauracji, hotelów i kantorów to tam dowiesz się czy MRG miał, czy nie wpływ na „brak pracy w Braniewie”. Co do kopalń to przypomnij sobie jak za czasów rządów peło Solidarność górnicza protestowała na braniewskich torach i czego domagała się wówczas od rządzących? Jeżeli dla Ciebie Unia nakazuje naszemu rządowi likwidację kopalń ze względu na pakiet klimatyczny i rząd skwapliwie wykonuje jej polecenia, to dlaczego tak skwapliwie ten sam rząd nie wykonuje poleceń Unii związanych chociażby z zaprzestaniem wycinki w największym w Europie rezerwacie przyrody jakim jest Puszcza Białowieska? Co do „ściągnięcia inwestorów”, to rzeczywiście samorząd braniewski zbyt mało czasu poświęca tej kwestii, o której wiele już razy pisałem choćby w kontekście WMSSE. No ale kim mają być ci inwestorzy, skoro według Ciebie Unia to zło wcielone? Niemcy be, Francuzi be (z tym wstrętnym Schumanem). No ale przecież to właśnie oni grają pierwsze skrzypce w Unii! No to może Rosjanie? No też be, chociaż węgiel z Donbasu cacy. Proszę, abyś więcej nie stosował takich porównań jak to, że „zamieniono sierp i młot na żółte gwiazdki na niebieskim tle”. Przypominam Ci, że sierp i młot to symbole totalitarnego państwa i zniewolenia naszego kraju, a żółte gwiazdki na niebieskim tle flagi Unii Europejskiej zostały zaprojektowane przez Arsena Hertza, który wzorował się na dwunastu gwiazdach z Cudownego Medalika, znanego z objawień Matki Bożej św. Katarzynie Labouré. I takie porównanie jakie zastosowałeś to już paragraf. Szkoda, że wraz z rodziną zamierzacie wyjechać z Braniewa. Ale jeżeli gdzieś znajdziecie lepsze warunki do życia choćby w krajach starej Unii to w sumie trudno Wam się dziwić. Serdecznie pozdrawiam Ciebie i całą Twoją rodzinę. Przecież „Bez zdolnych ludzi można się nawet obejść. Potrzebni są tylko posłuszni” – z filmu Prawo i Pięść.
klasyka
19.10.2017, 9:24
klasyka
Jak dają to bierz, jak biją to uciekaj. He he
Mieszkaniec Braniewa
17.10.2017, 16:48
Mieszkaniec Braniewa
Mamy w Braniewie najstarszy zabytek na Warmii, który jest pozostałością pierwszego zamku biskupiego. Dobrze się stało, że pieniądze na jego remont idą prawie w całości z funduszy unijnych. Słyszycie braniewscy pisowcy? Z funduszy unijnych! I
Piotr_83_bwo
16.10.2017, 18:15
Piotr_83_bwo
No nareszcie tą pokrzyżacką ruinę wyremontują , najwyższy czas :)
Braniewianka
16.10.2017, 17:19
Braniewianka
Super!