Zmiany w rejestracji i logowaniu do portalu PUE ZUS

ZUS zmienił sposób rejestracji i logowania do portalu PUE ZUS. Dotychczas, aby korzystać z profilu na portalu PUE ZUS należało podać obowiązkowo adres e-mail. Teraz można podać adres e-mail albo numer telefonu. Dane te muszą być unikalne – adres mailowy albo numer telefonu mogą być przypisane wyłącznie do jednego profilu. Przy rejestrowaniu profilu na PUE należy wskazać, czy przypisać do niego adres e-mail, czy numer telefonu. Jeśli profil na PUE już istnieje, informacje te trzeba podać przy logowaniu.

- ZUS wprowadził również zmiany w subskrypcji, czyli powiadomieniach o zdarzeniach na portalu PUE ZUS. Od tej pory można ustawić różne adresy e-mail oraz numery telefonów dla każdego kontekstu, z którego dany użytkownik korzysta na portalu PUE. Jeśli np. użytkownik obsługuje kilku płatników, dla każdego może wskazać oddzielne adresy e-mail oraz numery telefonów do wysyłki powiadomień - mówi Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim.

 

-Platforma Usług Elektronicznych (PUE) jest wygodnym i bezpłatnym narzędziem, które ułatwia kontakty z ZUS. Dzięki niej przez Internet możemy załatwić większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi, np. złożyć wnioski i dokumenty drogą elektroniczną, umówić się na wizytę w ZUS. Platforma umożliwia też wgląd do swoich danych zgromadzonych w ZUS, zadawanie pytań i uzyskiwanie odpowiedzi - dodaje rzeczniczka

 

Na PUE możemy m.in. aktywować Bon turystyczny, składać wnioski w ramach programu „Dobry start”, uzyskiwać informacje dot. naszych składek do ZUS czy zwolnień lekarskich. Instrukcję ustawienia adresu email albo numeru telefonu na portalu PUE znaleźć można na stronie internetowej ZUS-u.

Informacja prasowa
Udostępnij:
Oceń:

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

A..Wolska
08.08.2022, 12:12
A..Wolska
zapoznałam sie