Strategie poszukiwania pracy online: maksymalne wykorzystanie LinkedIn

LinkdIn To nowoczesna sieć społecznościowa służąca do znajdowania pracy, dzielenia się doświadczeniami i po prostu rozmawiania o tych samych zainteresowaniach. Dzisiaj podamy kilka strategii i wskazówek, które pomogą Ci w poszukiwaniu pracy na LinkdIn.

Wyszukiwanie pracy poprzez aplikowanie na oferty pracy w witrynach karier firmy Microsoft, Amazon lub Google — nie działa w 90% przypadków. Również wysyłanie pudełka do wspólnej skrzynki @careers w tych firmach to katastrofa.

To czarna dziura, napływa ogromna liczba CV! Odpowiedzi są najpierw filtrowane przez robota, potem przez ludzi rękami, a potem raz po raz są filtrowane według wielu kryteriów. Szansa na wybranie przez wysłanie CV na e-mail, na który wysyłają z całego świata, jest znikoma.

Jeśli nie chcesz zagłębiać się w LinkedIn, skorzystaj z Jooble. Istnieje wygodny system wyszukiwania wśród tysięcy aktualnych ofert pracy. Możesz użyć różnych filtrów lub wyszukiwać według tagów. Na przykład, gdy zapytasz praca Braniewo, otrzymasz wynik z ponad stu wolnych miejsc pracy dostępnych w tym mieście.

Dlaczego LinkedIn?

Najpopularniejszym sposobem na znalezienie pracy jest skorzystanie z profesjonalnej sieci LinkedIn. Na rynku światowym sieć ta stała się głównym narzędziem wyszukiwania kontaktów biznesowych i poszerzania sieci. Większość firm korzysta z LinkedIn, aby znaleźć pracowników. Jest to główne (i często jedyne) narzędzie, z którego korzysta rekruter poszukując kandydatów.

  • LinkedIn to skuteczny kanał rekrutacyjny do celowego zamykania stanowisk w Digital i Tech;
  • Na LinkedIn ludzie są przyzwyczajeni do omawiania ofert pracy i otrzymywania ofert od rekruterów;
  • Na LinkedIn ludzie są gotowi na ogłoszenia o pracę;
  • LinkedIn ma 830 milionów użytkowników w ponad 200 krajach.

Pokaż, że jesteś otwarty na propozycje

Jeśli szukasz pracy, zacznij od ustawienia profilu LinkedIn jako „Otwarty na pracę”. Dzięki tej akcji możesz powiadomić rekruterów. Pamiętaj, aby uwzględnić:

  • Jakie role jesteś gotów rozważyć; 
  • Jaki rodzaj pracy Cię interesuje: w biurze, hybrydowo, czy zdalnie;
  • Lokalizacja, która Cię interesuje. W takim przypadku LinkedIn wyświetli Twój profil w wynikach wyszukiwania, gdy rekruterzy będą szukać kandydatów w tej samej lokalizacji;
  • Możliwa data rozpoczęcia. Opcje — od zaraz, aktywnie aplikuję lub elastycznie, przeglądam od niechcenia;
  • Pożądany rodzaj pracy. Opcje – pełny etat, umowa, część etatu, staż, tymczasowa

Korzystając ze statusu #OpenToWork, kontrolujesz, kto widzi, że szukasz nowej pracy. Jakie opcje oferuje w tym celu LinkedIn:

  • Wszyscy członkowie LinkedIn: Wszyscy członkowie LinkedIn, w tym pracownicy i osoby rekrutujące w Twojej obecnej firmie. Ta opcja doda również zieloną ramkę dla osób poszukujących pracy #OpenToWork – zwiększy to liczbę odpowiedzi pracodawców o 40%;
  • Tylko dla rekruterów: Tylko dla członków LinkedIn, którzy korzystają z LinkedIn Recruiter. Algorytmy LinkedIn chronią Twoją prywatność i uniemożliwiają rekruterom z Twojej obecnej firmy (i firm pokrewnych), którzy korzystają z LinkedIn Recruiter, wykazanie, że szukałeś kariery zawodowej.

Zoptymalizuj swój profil na LinkedIn

Twój profil na LinkedIn to Twoja osobista marka. Ważne jest, aby zoptymalizować go pod kątem słów kluczowych odpowiednich dla Twojej domeny, co pozwoli Twojemu profilowi na wyższą pozycję w wyszukiwaniu podczas wyszukiwania.

Zwróć szczególną uwagę na nagłówek swojego profilu, czyli tekst, który pojawia się w wynikach wyszukiwania zarówno na LinkedIn, jak i Google. W nagłówku można podać tylko 220 znaków, należy o tym pamiętać.

Opublikuj ukierunkowany post na LinkedIn

Po skonfigurowaniu profilu nadszedł czas, aby napisać post, w którym jesteś otwarty na sugestie. Radzimy unikać typowego komunikatu szablonowego, że szukasz pracy, na niewiele się to zda.

Najlepszym sposobem na kreatywność jest osobiste podejście do tworzenia ukierunkowanego posta publicznego.

Pisząc taki targetowany post, zalecamy stosowanie następujących atrybutów:

  • Jasno określ stanowisko, którego szukasz;
  • Słowa kluczowe i umiejętności związane z tym stanowiskiem, w tym ile lat masz na nich doświadczenie;
  • Wskaż potencjalnie interesującą branżę, w której chciałbyś pracować;
  • Twoje kluczowe osiągnięcia i wskaźniki;
  • Wezwanie do działania dla wszystkich, którzy czytają Twoją wiadomość.

Napisz swój post, aby sprzedawać nie tylko swoje doświadczenie i wiedzę, ale także rozwiązania. Pamiętaj, że firmy zatrudniają, aby rozwiązać pewne problemy biznesowe. Aby zostać zauważonym, musisz udowodnić, że potrafisz oferować rozwiązania problemów.

Śledź profile rekruterów w interesującej Cię firmie

Jeśli znasz firmy, którymi jesteś potencjalnie zainteresowany, skorzystaj z wyszukiwarki na LinkedIn, aby znaleźć rekruterów w interesującej Cię firmie i śledź ich profile.

Jak nazywają się rekruterzy? Wyszukaj „Rekruter”, „Talent”, „Sourcer”, „HR”. Rekruter może w swoim feedu informować o rozbudowie swojego lub sąsiedniego działu i otwieraniu nowych stanowisk.

To kolejna okazja, aby dowiedzieć się o nich wśród pierwszych. Zobaczyli, docenili, a Ty możesz napisać do autora posta przez InMail i wyrazić swoje zainteresowanie.

Wniosek

LinkedIn daje Ci możliwość nie tylko zdobycia nowych znajomych w pracy, ale także zdobycia świetnej pracy, ukrytych wakatów czy po prostu awansu po szczeblach kariery.

Artykuł partnera
Udostępnij:
Oceń:

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

tronto
02.08.2023, 12:50
tronto
A jeśli opiekunka szuka pracy w Niemczech, to coś znajdzie? Zobaczcie - https://arkadiacare.pl/rekrutacja Jak to wygląda z Waszego doświadczenia?