Audyt sklepu - jak sprawnie go przeprowadzić?

fot. www.pexels.com
Coraz trudniej jest przyciągnąć uwagę konsumenta. Ma na to na pewno wpływ przesyt informacji oraz masowa produkcja produktów, które możemy znaleźć w każdej branży. Należy zadbać i pokierować działania w taki sposób, aby klienci chcieli wrócić do punktu sprzedaży lub usług. Bardzo pomocny może być w tej kwestii audyt sklepu. Czym jest i jak go przeprowadzić? Podpowiadamy.

Czym jest audyt sklepu?

Audyt sklepu to nic innego jak przeprowadzenie analizy dotychczasowych działań oraz wprowadzenie zmian, których głównym zadaniem jest poprawienie funkcjonowania tych obszarów, u których wykazano uchybienia. Takie rozwiązanie stanowi idealny klucz do tego, aby podjąć odpowiednie decyzje dotyczące optymalizacji i maksymalizacji sprzedaży. Aby wprowadzić zmiany i mieć punkt odniesienia należy przeprowadzić badanie, dzięki któremu wyciągniemy odpowiednie wnioski. W tym przypadku pomocny może być Tajemniczy Klient zwany również mystery shopper, który jak sama nazwa wskazuje, wciela się w rolę konsumenta i krok po kroku ocenia funkcjonowanie sklepu. Co bada taka osoba? Jakość poziomu obsługi klienta. Bardzo często zdarza się, że prosi o pomoc w wyborze asortymentu, doradztwo, sprawdza wiedzę personelu na temat produktów lub usługi. Główną ocenę stanowi więc podejście do konsumenta, porządek na sklepie oraz rozmieszczenie proponowanej oferty. Audyt sklepu obejmuje również takie działania jak kontrola ważności produktów, weryfikacja cen, śledzenie działań konkurencji oraz przegląd materiałów marketingowych.

 

Tajemniczy Klient jest profesjonalnym audytorem, a więc bez niego przeprowadzenie zmian w obszarze funkcjonowania sklepu nie mogłoby się odbyć. Najważniejszy jest fakt, że osoba taka jest obiektywna, przez co sklep zlecający taką usługę może mieć pewność, że zmiany zostaną wprowadzone przez kogoś, kto patrzy oczami konsumenta. Wybierając firmę, która ma przeprowadzić audyt, warto postawić na profesjonalistów, którzy znają się na swojej branży. Warto podjąć współpracę z kimś, kto stawia na terminowość, doświadczenie oraz dba o szczegółowy raport z propozycjami zmian, które faktycznie ulepszą funkcjonowanie sklepu.

 

Audyt sklepu, a audyt sprzedaży

W branży funkcjonuje również takie pojęcie jak audyt sprzedaży. Stanowi on dokładną analizę procesów sprzedażowych oraz osiąganych wyników. W tym przypadku chodzi głównie o przeprowadzenie oceny działań dystrybucyjnych.

Z pewnością audyt to potrzebne narzędzie i kluczowe rozwiązanie, gdy zależy nam na jakości i poprawnym funkcjonowaniu sklepu.

Artykuł partnera
Udostępnij:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.